degustathor degustathor
664
BLOG

Wypadek w Kamieniu Pomorskim a demokracja

degustathor degustathor Rozmaitości Obserwuj notkę 5

 Nie jestem prawnikiem - nie zmienię prawa. Każdy może mieć prawo jazdy, każdy może wsiąść i pojechać. Przedtem wypić. Potem zabić. Nietrzeźwy nie zawsze jedzie sam. Nie zawsze rusza po kryjomu. Często towarzyszy mu ktoś trzeźwy. Czasem dorosły, czasem nie. Bywa, że cała rodzina. Bywa, że i ona ginie. Choć wszyscy (poza najmłodszymi) zdawali sobie sprawę, że za kierownicą siada nietrzeźwy. Przyzwolenie całą gębą. W sumie - codzienność. Kolejna "normalność". 

Nie jestem pandemią - nie pozbawię życia wszystkich tych, którzy z uwagi na cały zespół cech czy innych dyspozycji są zagrożeniem dla innych. Nie zabiorę kluczyków idiotom, którzy zostawiają je na wierzchu i potem tłumaczą, że pijany nieletni gówniarz ruszył bez wiedzy mamusi/tatusia. A tatuś/mamusia i tak najbardziej martwią się o samochód, bo to jeden z "dorobków" ich bydlęcego życia. Martwi ich po nocach przepadek mienia.

Nie jestem Bogiem - nie jestem w stanie ofiarować ludziom rozumu, rozsądku i odpowiedzialności. Poczucia, że nie są na świecie sami - nie tylko w Owsiakową niedzielę, ale codziennie, bez żadnego święta. Poczucia, że po chodniku moze chce iść jeszcze ktoś poza zafascynowaną wrzeszczącym wózkiem rodziną, chce, ale nie może - bo oni ławą. Poczucia, ze w parku moze ktoś jeszcze chce usiąść na ławce poza obalającymi bełty czy browara gnojami. Poczucia, że najnowsze wytwory muzyczne polskiej/zagranicznej rozrywki nie muszą (poza jej pasjonatami) budzić po nocach wszystkich w promieniu kilkudziesięciu metrów.

Wczoraj usiłowałem kupić coś tam (i tak tego nie było) w Arkadii. Konkretnie w Kurfurmurze - po pięciu minutach przeciskania się w tłumie rozentuzjazmowanym wizją nadchodzacej konsumpcji "Russkoje/Sovietskoje Igristoje" - zostawiłem wózek i wyszedłem z kuriozalnej wieży Babel. Ludzi zrobiło się za dużo - wypadki by mogły pomóc, gdyby każdy w typie sprawcy z Kamienia przedtem strzelił sobie w łeb a może i swym najbliższym.

 

 

 

 

degustathor
O mnie degustathor

Swój. Własny.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości